e36 fanconi

conscient podcast / balado conscient
conscient podcast / balado conscient
e36 fanconi
/

Ben Twist at Creative Carbon Scotland talks about the transformation from a Culture of Consumerism to a Culture of Stewardship, and we are the culture makers, so isn’t that our job right now to make a new culture? And it will take all of us as artists together to do that…  It’s not enough to do carbon neutral work. We want to do carbon positive work. We want our artwork to be involved with ecological restoration. What does that mean? I’ve been thinking a lot about that. What is theatre practice that actually gives back, that makes something more sustainable? That is carbon positive? I guess that’s a conversation that I’m hoping to have in the future with other theatre makers who have that vision.

kendra fanconi, conscient podcast, April 19, 2021, British Columbia

I’ve known Kendra for many years, first through her work with Radix Theatre then as an arts and environment advocate in the community, notably through The Only Animal, which she co-founded in 2005 and which has created over 30 shows that ‘take theatre places it has never gone before’. I’ve always admired Kendra’s vision, her calm demeanour, her strategic mind, and deep commitment to environment issues, as you’ll hear on our conversation, which recorded remotely between Ottawa and her home on the Sunshine Coast. 

As I did with all episodes this season, I have integrated excerpts from previous episodes in this case, from e19 reality in this episode. 

I would like to thank Kendra for taking the time to speak with me, for sharing her deep knowledge of arts and environment practices, her generosity of spirit and her passion for the mobilization of artists in climate emergency. 

For more information on Kendra’s work, see https://www.theonlyanimal.com/

Kendra in the field…

*

Ben Twist, de Creative Carbon Scotland, parle de la transformation d’une culture de consommation en une culture d’intendance. Nous sommes les créateurs de la culture, alors n’est-ce pas notre travail de créer une nouvelle culture, et il nous faudra tous, en tant qu’artistes, pour y parvenir ? … Il ne suffit pas de faire un travail neutre en carbone. Nous voulons faire un travail positif en termes de carbone. Nous voulons que nos œuvres d’art participent à la restauration écologique. Qu’est-ce que cela signifie ? J’ai beaucoup réfléchi à cette question. Quelle est la pratique théâtrale qui redonne réellement, qui rend quelque chose plus durable ? Qui soit positive en termes de carbone. Je suppose que c’est une conversation que j’espère avoir à l’avenir avec d’autres créateurs de théâtre qui ont cette vision.

kendra fanconi, balado conscient, 19 avril 2021, Colombie-Britannique

Je connais Kendra depuis de nombreuses années, d’abord par son travail avec Radix Theatre, puis en tant que défenseur des arts et de l’environnement dans la communauté, notamment par le biais de la compagnie The Only Animal, qu’elle a cofondée en 2005 et qui a créé plus de 30 spectacles qui “emmènent le théâtre là où il n’est jamais allé auparavant”. J’ai toujours admiré la vision de Kendra, son comportement calme, son esprit stratégique et son profond engagement envers les questions environnementales, comme vous pourrez l’entendre au cours de notre conversation, enregistrée à distance entre Ottawa et sa maison sur la Sunshine Coast. 

Comme je l’ai fait pour tous les épisodes de cette saison, j’ai intégré à cet épisode des extraits d’épisodes précédents – dans ce cas, de  e19 reality

Je tiens à remercier Kendra d’avoir pris le temps de s’entretenir avec moi, de partager sa profonde connaissance des pratiques artistiques et environnementales, sa générosité d’esprit et sa passion pour la mobilisation des artistes dans l’urgence climatique. 

Pour plus d’informations sur le travail de Kendra, voir https://www.theonlyanimal.com/ . 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *